lunes, 8 de noviembre de 2010

Lehen ematea I: A-1




Lehen proiektuari bukaera emateko unea iritsi da. Lamina honetan proiektuaren funtsa definitzen duten irudiak txertatzen ahalegindu gara. Ondorengo lerroetan azken emaitzaren zergaitia azaltzen ahaleginduko gara, jarraitutako ibilbidea labur adierazten:

0 BALDINTZEN INTERPRETAZIOA.
Hasierako azterketa lanen ostean, proiektuaren abiapuntu gisa asmo nagusiak finkatzea erabaki dugu. Batetik, programak beregan hartzen dituen funtzio aniztasunak. Inguruko elementuak josteko nahia bestetik; goitik beherako bidea, paseotik hondartzarako lotura eraikitzeko asmoa azken batean.

1 IDEIEN GAUZATZEA. IBILBIDEA.
Funtzio aniztasunak eta inguruko elementuak lotu nahiak, proiektua ibilbide gisa ulertzera eraman gaitu. Gertaera desberdinak biltzen dituen bidea. Funtzio ezberdinak lotzeko gailua. Paseotik hondartzara igarotzeko tresna. Izaera irekia duen proiektua, eskuragarria.

2 PROIEKTUAN ISLADA. PASEOAREN ASTINTZEA.
Nola ekin bide horri? Nola isladatu ideia horiek proiektuan? Paseoa nolabait astintzen, hausten, bertan aurrera eta atzera eginez. Paseoaren muga moldatuz, funtzio desberdinak txertatzeko txokoak sortu ditzazkegu, baita euren artean loturak ezartzeko bideak aurkitu ere. Paseoa hondartzara bideratzeko tresna izan daiteke. Proiektuari izaera emango dion irudia lortzeko aukera.

3 PROIEKTUAREN BIDERATZEA.
Hautatutako soluzioa urruneko ikuspegiari heltzeko bidea ere bada. Aurrean dugun hare-muinoa ikusita, proiektua beste aldera bideratu dugu, ikuspegia aberatsagoa izan dadin. Halere, paseoaren sartu-irten horiek helburu zehatz batekin irudikatu behar dira, buruan asmo bat izanik betiere. Eskuhartzeak, bestalde, aparkalekuen luzera osoa hartzen du, paseoaren astintze-lana erdibidean ez gelditzearren.

4 PROGRAMAREN FINKATZEA. BANAKETA MAILAKATUA.
Hurrengo pausoa programaren erlazio diagrama horiek paperera eramatea da. Funtzio horiek bi multzo nagusietan banatu ditugu. Horietako batean hondartzarekin lotura zuzena dutenak, eta  kale-izaerarekin bat datozenak bestean. Bi oinen banaketa prozesuak aldiberean egin ditugu, horien arteko erlazioak ezartzea ezinbestekoa kontsideratzen baitugu.

-Hondartza maila, -1: Hondartzara zuzendutako korridore ireki batek lotzen ditu behekaldeko, igerilekuarekin erlazionatutako, funtzio guztiak. Izaera itxiko (komunak, aldagelak, biltegiak) zein izaera irekiko (alokairu eta harrera zerbitzuak, soroslearen postua) osagaiak tartekatzen dira, bidearen helmuga igerilekua izanik. Altzariek erakusten dute plataforman zehar jarraitu beharreko bidea, baita proiektuaren gune desberdinak lotzeko bidea eman ere. Igerilekua proiektu osoaren helmuga litzateke. Bere presentzia anekdotikoa ez izateko, infinitora bideratu ditugu piszinako maila ezberdinak banatzen dituzten hormak.

-Kale maila, 0: Zerrenda jarrai batek osatzen du kale mailako eskuhartzea. Funtzio ezberdinak lotzen ditu. Tarteka eten egiten da, behekaldeko espazioarekin erlazionatzeko. Helburua, izaera desberdineko guneak sortzea da, bestelako sentsazioak biltzea horietako bakoitzean. Erdigunean bi gune nagusi desberdindu ditugu. Batetik, informazio zentruak eta geltokiak eratutakoa, eta bestetik tabernak, terrazak eta jatetxeak osatutakoa. Tartean begiraleku zein egoteko guneak tartekatzen dira, baita urari keinuak egiten dizkioten elementuak ere. Paseoaren bukaeraetara iristean zerrenda desagertzen hasten da.

Goikalde eta behekaldeko plataformek, zoruek, ez dute euren artean bat egiten. Bakoitzak bere bidea jarraitzen du. Erlazio bisualek eta iluminazio kontuek zehazten dute sartu-irten horien kokalekua. Ondorengo pausoa bi maila horien arteko erlazioa estutzea da.

5 EBAKETAREN LANKETA.
Aurretik ezarritako  eskailera eta harmailek eginbide horretan laguntzen digute; halere, ez dugu aski horrekin. Multzo baten modura ulertu behar da proiektua. Eraikinaren sekzioak osatu, izaera desberdineko funtzioak banatzeko soluzioak bilatu, goiko mailako estalkien jokoa jarraitu, sentsazio ezberdineko guneak sortu… espazioa aberastu azken batean.

Egindako esperimentazio prozesuak zenbait soluzio eman dizkigu hori lortzeko:
-Goiko zerrenda zenbait momentutan behera egiten du, behe mailako distribuzioan eragina izanik. Adibiderik garbiena, goitik beherako eskaileretan izango genuke. Begiraleku eta tabernaren hormak beheraino jaisten dira, bi mailen arteko lotura sendotuz.
-Zenbait begiralekuk behera egiten dute, harmailak eratu eta goitik beherako bidea eskuragarriagoa bihurtuz.
-Goiko zerrendako zenbait elementu itsasora iristeko nahia adierazten dute, igerilekua goiko plataforman integratuz modu honetan.
                       
6 IDEIA ESKALA GUZTIETARA ERAMAN. MEKANISMO BATEN SORRERA.
Ariketa hau aurrera eramateko, haserako helburu eta asmoak proiektuan irudikatzeko, mekanismo bat sortu dugu. Espazioa erabat definitzeko, hura, eskala guztietara eramatea erabaki dugu. Hau da, espazioa antolatzen duten altzariek ere zerrenda bat osatzen dute, goiko mailako estalki jarraiak eta ebaketa orokorraren antzera. Honela multzo bakar batean mahaiak, aulkiak edota armairuak bildu dezakegu. Horien konbinaketak kanpo eta barne espazioa banatzeko soluzioa eman dizkigu. Horiek ere eraikinaren parte dira.

Eraikina eta aparkalekuaren arteko tartea ere modu honetan antolatu dugu. Elementu begetal jarrai batek zeharkatzen du paseo guztia. Atzealdeko mendiaren arrastoa litzateke, aparkalekua eraikinetik banatzen duen begetazioa integratzeko giltza.

No hay comentarios:

Publicar un comentario